woensdag 26 augustus 2020

Been there, seen that!



De afgelopen dagen vinkten wij weer een paar items af op onze Nederland-must-see lijst, toerend op de motor. 

Zo zaten we op 't terras @ de Dijk in Volendam. Genoten we daar van 't uitzicht. Deed me denken aan m'n Yesese roots. Check. Done.



Bevonden we ons op het dek van de Jan Smit-boot die ons van en naar Marken bracht. Wat een knus dorpje is dit. Hier wandelden we naar de beroemde vuurtoren van Marken. Godzijdank stond daar een Dixi. Een vrouw met nood bezoekt een Dixi. En deze dixi, maakte het bezoekje ècht waard. Of all places! loop je hier een bekende Highlander tegen 't lijf. Ik zal vast "raar" gekeken hebben; hij ook trouwens:-)




Namen we afscheid van schapenboer Henk. Elke ochtend bracht hij ons een eenvoudig ontbijtje in de cosy pipowagen. Wel behoorlijk té laat. Maar hé we hebben vakantie hè. Hilarisch moment: als je denkt dat er 2 hardgekookte eitjes bij je ontbijtje horen. Bij 't tikken bleken 't echter 2 verse te zijn! Maar 't uitzicht daar maakte zoveel goed.


Zoefden we over 't wegdek van de Afsluitdijk. Dronken we een kop koffie halverwege en genoten van Zeeuws-uitzicht. Ohnee, 't was 't  wassende water van 't IJsselmeer. Maar tja, 't uitzicht is herkenbaar, verveelt nooit en blijft een fascinerend schouwspel. En uhm de Oosterscheldekering vind ik spectaculairder. Maar: been there, seen that! 



Zaten we op een rondvaartboot in Giethoorn. Toeristischer kan 't niet. Wat een bijzonder plekje. En weetje, elk nadeel heeft z'n voordeel. Einde seizoen, Corona-tijd én minder goed weer (lees miezerig regentje) zorgde voor geen file-varen. Wij kozen dan ook niet voor een eigen bootje maar 't steeds slechter wordende weer deed ons instappen op een rondvaartboot. 


Norg; onze thuisplek in Drenthe voor drie nachten. Na Pipo en Mamaloe voel ik me nu Paulus de Boskabouter & friends. Een Tiny house in 't bos. Het voelt er heerlijk; een upgrade na de kleine pipowagen. Een houtkachel, een basic keuken en damn 't bed is geen upgrade maar dan weer een downgrade; 2 p-matras op de grond. Maar hé tijdens onze Afrika-reis sliep ik 4 wkn in een tentje op een matras. Ik voel wel dat ik de afgelopen nachten niet volledig aan m'n slaap kom. K zie 't aan m'n ogen. Maar hé, dat hoort bij wanderlust en rondtrekken.



Vandaag besloten we ff in ons huisje te blijven. Wat een waai. Wat een regen. Pfffft. Shit. Balen. We wilden vandaag de hunebedden en Westerbork aandoen. Kink in de kabel. Maar weet je, mijn lijf vond 't wel OK. Ik wilde ook rust tijdens onze motortrip en tot op heden waren we steeds "on the move"  Het weer doet ons vertragen. En Wino, die heeft een briljant idee: zoek je toch een massagepraktijk! Topper is 't. Of wilde hij me even kwijt :-). Ik genoot dus van een energetische helende ontspanningsmassage die me deed relaxen en thuiskomen in m'n lijf. Heeeeeeerlijk! Been there seen that! bij www.natuurlijk-massage.nl. Ben je in de buurt; een dikke relaxte fijne aanrader. 

Ik voel me Happy!


Morgen vertrekken we weer op weg naar vrijheid, blijheid. Richting Enschede. Pakken we Westerbork en/of hunebedden nog mee? We zien 't wel wat 't ons de komende dagen brengt.

Liefs, Karin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten