donderdag 19 juli 2012

DAG 11 -do 19 juli 2012-

Kiters en wind... 't is me wat!
Om 09.00 uur vertrokken de mannen naar het strand.




Ik zou wel zien hoe ik achteraan zou komen. Had geen zin om weer de gehele dag gescrub te worden! Na eerst geprobeerd te hebben om het blog bij te werken, wat niet lukte omdat de pc het blog niet wilde oproepen, foto's niet geladen konden worden en de stroom er weer s afviel... Gggggrrrr!!! Uiteindelijk relaxed met m'n e-reader in een stoel op onze veranda een poosje gezeten. Besloten en geregeld dat ik met de fiets achteraan zou gaan. Om 11.45 uur op de bike gestapt. Deze was echt te klein, maar ach: hakuna matata..iedereen rijdt op veel te kleine fietsen, dus ik ook. Tegenwind op de heenreis, ach...dat zijn we gewend in Nederland. Opgeschrikt door een groep hele kleine lieve negroïde kindjes die al jambo roepend vanachter bosjes/muurtje tevoorschijn sprongen. Zooo leuk!

Op het strand aangekomen kwamen de mannen net van het water. Ze konden ieder met een kite varen. Zo stoer.....en die oudste? Die had dan toch maar eens heen en weer gevaren. Meerdere keren. Die twee jongste Van Iersels, die waren best trots op hun "ouwe". Samen gelunched...dat duurde op z'n Afrikaans; de jongens wilden eigenlijk weer zo snel mogelijk het water op! Ik heb nog even gekeken, maar besloot daarna de fiets te pakken. Nog even de supermarkt aandoen, wat ze hier supermarkt noemen. We zijn door de meegenomen sultana's heen en de boys sterven van de honger na een paar uur op het water. Rondom de supermarkt zie je veel bedelende kindertjes. Je zou toch zo je portemonnaie uitkappen en alles geven. Blijf 't confronterend vinden.

Op de terugweg nog even gestopt bij een bord Malika Design. Ik wist van Melanie dat dit een groep vrouwen is die kleding naait voor hun imkomsten en die van het dorp Bwejuu. Werd direct aangeschoten door een vrouw met een vreselijk groot mes in haar hand. Zelf was ze zich daar niet van bewust en in haar enthousiasme om me mee te nemen naar de shop zwaaide ze er vrolijk lachend mee rond. Ik heb de shop aangedaan. Drie ouderwetse naaimachines waar wij op de rommel/antiekmarkt zwaar voor betalen, zo waar kledingrekken met allerlei zelfgemaakte kleding. Leuk, kleurrijk en bijzonder hoe deze vrouwen dit hebben opgezet. Eerst stopten ze me in een veel te klein hemdje :-)), maar uiteindelijk trof ik dan toch een leuk boezeloentje, een Zanzibariaans aandenken waarmee ik deze vrouwen steun!

... Op naar morgen. Eerlijk is eerlijk: het aftellen is begonnen, helaas!

3 opmerkingen:

  1. Mooi jullie zaten gelukkig niet op de veerboot!! Er is er een gezonken daar en daar zaten 5 Nederlanders op!!! Geen gekke fratsen hè! Weer of geen weer hier, wind of geen wind, gewoon zorgen dat jullie zondag weer veilig thuis komen!! Groeten, koos, Marianka, beau en Kimo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh, lachen zeg met je iets te kleine hemdje!!
    Daar zijn ze niet op berekend in zón onderontwikkeld eiland!!
    Je bloesje moet natuurlijk wel geshowd worden in NL.
    Jongens, nog heerlijk een paar dagen kiten.
    Wat zullen jullie toch als Baywatch-boys terug komen!!
    Bonsoir, Colette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig om jullie zo te volgen in het paradijs. Jullie hebben goed gegokt voor de vakantie deze zomer. Dit kunnen we niet allemaal zeggen, al hoewel...in Drenthe kun je ook met je kite weg, gewoon over straat, er valt water genoeg. Heeft je zanzibar gewaad een decolleté ? Want dan wil ik het ook wel geshowd zien. Zeg maar tegen Maik dat even wat minder eten geen probleem is, raakt hij ook niet aan de 'race'. Thuis gewoon een paar x naar who.
    Groet, Wal

    BeantwoordenVerwijderen