maandag 31 augustus 2020

Dameskip en thuiskomen!



We laten ons boshuisje achter ons. En hoeraaa het weer laat 't toe dat we Kamp Westerbork nog mee kunnen pikken. Het was óf dat óf de hunebedden. En dan, zeg ik erg oneerbiedig, laat die stapel steentjes maar even zijn voor wat ze zijn; gestapelde stenen. 



Persoonlijk hebben destijds de witte kruizen met bijbehorende historie in Normandië en Margraten in Limburg meer indruk gemaakt dan Kamp Westerbork. Maar bij 't aanblik van 102.000 sterren klap ik dicht. Al deze mensen. Zij lieten hun leven voor mijn vrijheid. Vrijheid die ik zeker ook weer door onze motortrip ervaar.


Komende door de stad Enschede slaan we rechtsaf en ineens. Ineens rijden we het platteland op. Een drietal boerderijen liggen bij elkaar. Een van deze is ons Airbnb'tje voor de komende 2 nachten. We worden hartelijk ontvangen door Storm (de hond) en haar baasje. Wijst ons haar verbouwde schuur, onze loft. Ohw, wat voelt het hier fijn! Licht, grote ruimte waarin je leeft, slaapt, doucht en eet. Alles comfortabel. Ingericht met "oude leuke meuk" die een zinvol 2e leven krijgt (veel is van Oma begreep ik van de eigenaresse). Ik hou er van. Modern en toch "oud". Uitzicht op 't groen; weiland met paarden en we ontdekten later op de middag, begin van de avond zelfs 2 konijnenfamilies in de "big garden". Té leuk. Té fijn. 





                




Ohja, zegt ze: "de kippen kunnen brutaal zijn hoor!" 


Dit 5-tal dameskip is geweldig. Als we "thuiskomen" na een dagje toeren door Duitsland, komen ze ons begroeten. Later begreep ik dat onze motor geparkeerd stond bij hun vaten voer. Hahahaha! Als we in de tuin gaan zitten, lopen ze met ons op. Je kunt geen stap verzetten of ze vergezellen je. Als Wino de motor uitpakt lopen ze links en rechts met 'm mee. Ik krijg er de slappe lach van. Geweldig zijn ze! 

En inderdaad. Ze zijn kipbrutaal. Als we de deur open laten staan, komen ze gewoon naar binnen. Hilarisch! Alhoewel Wino hier niets van moest hebben. 

Het Teutoburgerwald hadden we bedacht. Bleek ff 2-maten-te-groot. We gaan geen 400 km op een dag afleggen voor een, vast fantastisch mooi, woud met bijzondere rotsformatie. Bad Bentheim en Münster en de weg er van en naar toe zijn ook leuk! 


              

Relaxt tripje zodat we nog ff kunnen genieten van ons meer dan fantastische optrekje waar ik uitspreek: "het voelt zó goed dat ik in deze vorm, op deze manier, best zou kunnen wonen!" Meer dan hetgeen daar aanwezig was heb je niet nodig. Tiny wonen wordt meer en meer van mij, van ons. Wie weet ......

Liefs, Karin 


           




Geen opmerkingen:

Een reactie posten