woensdag 8 november 2017

Een reiscadeau!



Een klein jaar geleden kregen mijn mannen en ik een reiscadeau aangereikt. Hoe? Zo ...

Daar ... waar we vijf jaar geleden een spreekwoordelijke zak met geld kregen aangereikt van mijn ouders vanwege hun 45 jarig huwelijksjubileum. Hoe verwend kun je zijn! Dit maakte het voor ons overigens mogelijk om onze jongens mee op een verre reis te nemen: Zanzibar. Deze reis was tevens de aanleiding voor het opzetten van mijn blog. Wat was dat een memorabele reis die we gezamenlijk nog vaak genoeg aankaarten binnen huizen Van Iersel.

Daar ... wilden ze nu graag met hun gezin én aanhang samen op reis/vakantie tere ere van hun 50 jarig huwelijk. Dat gezin bestaat uit uiteraard mijn ouders en huisvriend, mijn zus en mijn gezin én aanhang. Samen naar een mooie plek op aarde. Spannend! Bofbipsen die we zijn!

Op naar een prachtig resort, slapen aan het strand, in of nabij het dorpje La Somone aan de Petit Côte @ Senegal. Het Afrikaanse leven in Senegal ontdekken. Let's make beautiful memories!

Waarom Senegal is een vraag die me al meerdere malen gesteld is. Tja, ik heb 't wanderlust-gevoel niet van een vreemde. Ook mijn ouders en zus hebben al diverse landen bezocht. Ze wilden ons meenemen naar een land waar geen van ons allen nog is geweest. En dat is Senegal geworden. Mooie gedachte, toch? Hoe lief en waardevol!

Vrije dagen zijn geregeld door ons, onze mannen en vriendin van de oudste. Lief van de jongste nemen we in ons hart mee die kon helaas vanwege schoolverplichtingen niet mee. Inentingen en (medische) paspoorten liggen gereed. Koffers liggen open en kunnen gepakt gaan worden voor vertrek zaterdag. Maar hé ... ik ben zo gewend aan weinig in te pakken. Back-to-basic te gaan met een rugzak. Dat ik even aan het idee moet wennen om te pakken voor een weekje all-in @Senegal. Om het aantal koffers te beperken hebben Wino, Maik en ik toch een uitdaging. Met z'n 3en alles in 1 koffer; als vrouw heb ik dan toch wel het recht op een jurkje en een paar schoenen extra, toch?


Heb ik een doel? Tuurlijk! Eruit halen wat ik er uit kan halen qua reiservaring. Uitrusten en bijtanken en m'n gewenste toppertjes 'exploren' want wellicht kom ik nooit meer in Senegal:
1. Het roze meer (dat toen het nog écht Parijs-Dakar was altijd in beeld kwam) met een bezoekje Dakar misschien?
2. Wat flora en fauna tot me nemen?
3. Een beetje van het authentieke Senegaleense beleven?
4. M'n Frans weer eens ophalen :-)
5. Zien wat het me brengt en mijn motto 'go with the (reis)flow' hanteren.

Travel!!
Before we run out of time




1 opmerking:

  1. Wow geweldig Karin.
    Dit gaat weer zo'n supermooie trip worden.
    Leuk dat we door in je blog mee mogen reizen.
    Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen