maandag 13 november 2017

Pumbaa zonder Timon

Na een dagje het prachtige resort verkennen, de keuze-is-reuze-buffetten uittesten en volledig acclimatiseren staat vandaag een, zoals Maik het omschreef, Beekse-Bergen-trip op het programma. Oftewel een bezoek aan het dichtbij gelegen. Reservé de Bandia, National Parc de Sénégal.


Onze gids, Lamien, een prachtig gebouwde charmante Senegaleense man met een stralende glimlach. Jaaaa, ik vind 'm oprecht een mooi en leuk persoon. Ik heb m'n ogen niet in m'n safari-broek vandaag. Maar hé, hij ziet me niet staan. Waarom niet? Hij is op zoek naar z'n tweede vrouw en we vermoeden dat hij die in Sandra denkt te vinden #hahaha. Hij heeft vier zonen en hoopt nog een vrouw te treffen die hem een 'babygirl' mag geven. Wees niet bang, schat. Hij moet mij echt niet hebben. Ik kan alleen maar 'babyboys' baren. Je snapt vast dat we om dit ongelooflijke cultuurverschil lol hebben met zijn allen. Dergelijke persoonlijke verhalen fascineren me. Zo anders dan wij zijn. Tja, wat is anders. Het is maar vanuit welke kant je het bekijkt. Feit is dat 'the boss', alias (o)pa Jaap, deze man de week van zijn leven geeft. Een drietal excursies zijn geboekt bij hem. Een fikse inkomstenbron voor deze man. Zo schat ik het in.

Na een uur rijden met een half open safari-achtige jeep, al rijdend genieten op vol vermogen van het kleurrijke Afrikaanse straatleven, verlaten we de 'snelweg' en gaan we à la Freek Vonk offroad.


Zet negen Pikaar-Veerhoek-VanIersel-Nederlanders in een Nationaal Parc bij elkaar en er ontstaat een mix van Freek Vonk met 'het perfecte plaatje'. Arme (o)ma! De keren dat ze moest bukken zodat haar gevolg net dát perfecte kiekje kon schieten van het toch best wel grote onverwachte aantal mooie fascinerende beesten die we in hun natuurlijke habitat mochten zien is ontelbaar.


Wat hebben we gespot? Antilopes, buffels, impala's, struisvogels, gazelles, zebra's, apen, Kaapse Elanden, giraffes, een koppeltje neushoorns, Laura's favoriet: een heuse phyton en Pumbaa met zijn 'loved ones'; een wrattenzwijnfamilie inclusief kleintjes met een schattig staartje. De giraffes en zeker ook de neushoorns op aanraakbare afstand maakten een onuitwisbare indruk. Maar bij het in de ogen kijken van Pumbaa hoorde ik mijn hoofd onmiddellijk de voor mij krachtige songtekst:
"Hakuna Matata! 
What a wonderful phrase
Hakuna Matata ain't no passing craze. It means no worries for the rest of your days.  It's our problem-free philosofy. 
Hakuna Matata!


Toen ik 't gisteren onderaan m'n blog schreef kon ik nog niet weten dat ik 'm zou ontmoeten. Net Timon was in geen velden of wegen te vinden ........

(voor de niet-kenners onder mijn lezers: stokstaartjes, karakter Timon in de Lion King Disney film, zijn hier niet)








1 opmerking:

  1. Super zeg!! Wat bijzonder om met de hele familie zo'n mooie reis te maken. Geniet er lekker van met z'n allen!!😊😊

    BeantwoordenVerwijderen