zondag 8 juli 2018

Juni 1995 tegenover Juli 2018


Alweer 23 jaar geleden trok ik er samen met Lief op uit. Op de motor. Door hem met 't virus besmet. Alleen maar achterop zitten vond ik toen niks. Door het motorrijden, toen, geleerd hoe "vrijheidsgevoel" voelt.  Samen met een eigen motor door het noorden van Frankrijk (door Bretagne) toeren. Wát een ervaring. Wát vond ik het stoer. Wát waren we jong. Wát zijn het vandaag de dag heerlijke herinneringen.


En nu, 23 jaar later, trekken we er weer samen op uit. Op de motor. Nog steeds genietend van dat vrijheidsgevoel. Met één maar! Nu geef ik 't stuur weer terug uit handen. Ai, dat is gevaarlijk Karin; het stuur uit handen geven. Terug naar hoe het ooit begon. Jij op de motor en ik achterop. Ohja, met nog één verschil. Dat die poezelige billen van mij nu op een veel comfortabeler zadel zitten dan toen 't ooit begon. Als de Queen-herself bestijg ik tegenwoordig onze stalen ros. Relaxt zit ik achterop. Te genieten van de omgeving waar Lief me vakkundig doorheen loodst. En hij, hij geniet van de kilometers die we nu weer vreten. Lief had eerder zijn motor- dan autorijbewijs in zijn bezit. Dus je begrijpt dat ook hij geniet. Win-win situatie roep ik dan! Onze jongens die bestempelen onze ros als 'degelijk'. Begrijpelijk, maar weet je wat? Ik geef er eigenlijk niks om. Blijkbaar is dit onze nieuwe motorfase waar we beiden intens van genieten.


We trekken er morgen samen een week op uit. Onze navigatie is ingesteld op Etretat. Wederom Noord-Frankrijk. Normandië dit keer. Etretat en de landingsstranden met hun historie zijn de aanleiding om dit deel van Frankrijk te bezoeken. Ohja, en een touretappe pikken we als sportmindende mensen dan ook nog ff mee.



Onze stalen ros staat gepakt. Veel kan ik niet mee nemen. Maar hé dat heb ik intussen al wel in m'n vingers: back-to-basic reizen. En zo primitief is 't niet. We nemen Airbnb'tjes en leuke Gîtes of Chambres d'Hotes. Yeuuuh! Reizen! Vrijheid! Plekjes ontdekken waar we de schoonheid van onze wereld ontmoeten! Geen minpuntjes? Tuurlijk! M'n bos krullen gaat afzien onder die helm......

Verleden ontmoet Heden.
Heden herinnert aan Verleden.
Verleden en Heden komen samen.

1995 - 2018



Geen opmerkingen:

Een reactie posten