maandag 25 februari 2019

Iets met een vliegtuig bijna missen!

Vertrokken. Eerst met de trein. Onze vertrek- en aankomsttijden zijn ideaal dus een goedkoop treinkaartje scoren en lekker treinen. Relaxte start. Daar hou ik van!


Ons vliegtuig vertrekt vanaf gate D31. Ongelooflijk! Voor de zoveelste keer vertrekken we vanaf volgens mij de uiterste gate die je je maar kan bedenken. Bij 't inchecken worden we gewaarschuwd dat 't wel 20 minuten wandelen is. Mag de pret niet drukken. We vertrekken op tijd; 19.40u zetten we koers naar London Heathrow. Damn, wát een groot vliegveld. Schiphol is dan maar nietig klein.We hebben 1u en 20 minuten de tijd om over te stappen naar onze vlucht BA59 naar Cape Town.


Voel je 'm al aankomen? Wij zijn een van de laatsten die het vliegtuig mogen verlaten én hebben dus ook de laatste bus die ons naar Terminal 3 brengt. Een ritje van zo'n kleine 15 minuten. Hup hup door de handbagagecheck en daar, daar houdt 't lekker op. Hakuna Matata. Stuk voor stuk wordt iedereen "gestript". Waar 't eerder niet nodig was moet Wino zich ontdoen van "heul veul", zelfs z'n schoenen. Mijn rugzak wordt er uit gepikt en ik moet 'm ontleden. Pffft, schiet 's op meneer! Nog een half uur en ons vliegtuig vertrekt. We zetten 't op een rennen naar gate 27. Met een stoot adrenaline in m'n aderen en een gevoel van dát gaat ons toch niet gebeuren sluiten we aan en zijn we niet de laatsten. M'n sportbuddies kunnen trots op me zijn. Ff sprinten met een backpack van 15 kg op m'n rug en rugzak op m'n buik. Nu nog ca. 10u mezelf opvouwen in een vliegtuigstoel en dan zijn we op plek van onze eerste bestemming.


We zijn van start!
In Kaapstad staat onze Djosergids Mxbolisah (of zoiets) met toffe Parijs-Dakar look-a-like truck, ons "huis" voor de komende dagen, ons op te wachten. Ontmoeten we onze medereizigers. Compleet. Lokale tijd ca. 11.30u, maandagochtend. Op naar ons hotel.


Yep, je leest het goed, de eerste nacht slapen we in een hotel. Hoe fijn. Inchecken in een prima hotelletje, HotelCape Diamond, midden in het centrum. Daarna de weinig tijd (lees: middag en avond) in Kaapstad benutten. Tja, dan moet je keuzes maken. We pakken de Hop on Hop off-bus. Stappen "off" bij de wereldberoemde, een van de zeven wereldwonderen, Tafelberg.




Met de kabelbaan omhoog en genieten van een prachtig uitzicht. Been there, seen it. Ook Waterfront bezoeken we. Eten daar een hapje en genieten van de heerlijke fijne relaxte sfeer daar aan de oude haven. 


Om 20u "stort" ik in. Tijd om bij te tanken van de lange reis en de vele indrukken. Onze spullen weer pakken en gereed zetten. Vanaf 7u ontbijt en om 20.30u vertrekken. Ik besef me weer; het is geen uitrustvakantie ..... dit is reizen voor mij. 

Een heerlijke nacht op een prima bed zorgt ervoor dat ik met een goed gevoel aan m'n ontbijtje zit. En, lees ik nippend aan een goede bak koffie een quote aan de muur boven de bar:

"I only need coffees on days that ended with the letter Y"


Start ik elke dag met een lekkere bak koffie de komende periode?; vraag ik me af. We gaan 't beleven.

Africa bring me some beautiful adventures.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten