maandag 25 februari 2019

Verbindingsdagen!

De komende dagen, vandaag en morgen bestaan uit kilometersvreten en stoppen voor:

- boodschappen doen: ik heb nog nooit zoveel etenswaren bijeen gezien én wat ook nog eens in onze truck geladen moet worden. Met bagage van 20 personen + 2 begeleiders, kampeerattributen en keukengerei dacht ik dat de truck vol zat, maar hé wat kan dáar veel in. Proviand voor 1-2 dgn ontbijt, lunch en diner.


- tanken en sind een bak koffie scoren. De oploskoffie in ons kampement is ècht niet te drinken (vind ik). Ik verkies dan ook rooibosthee in de avond en ochtend. Maar, eens temeer wordt me  bevestigd dat een fijne kop koffie soms echt even nodig is. En de gids begrijpt dat dus stoppen op locaties waar het nuttige met het aangename verenigd kan worden.



- lunchen; daar waar t kan, mag en goed uitpakt gooien we de truck aan de kant. Gooit de gids de tafels eruit en maken we de lunch gereed. Hoe ziet deze eruit. Tja, dag 2 waren 't ingekochte sandwiches die we mee konden nemen tijdens onze wandeling en vandaag een pastasalade met sla, tomaat en komkommer. Niks mis mee. Voedzaam en, evenals het ontbijt waarbij ik koos voor yoghurt met granola (leek erop), een banaan en appel en Wino voor spek met eieren ontbreekt het ons nergens aan. En ja, met een groep Hollanders valt er altijd wat te klagen, maar mij hoor je niet. Op de een of ander manier gedijen Lief en ik enorm goed op back-to-basic......


Het Zuid-Afrikaanse landschap tot dusverre is heuvelachtig met flinke kaal geoogste vlaktes. Koeien-, struisvogel- en graan farms rijden we voorbij. Deze vlaktes gaan over in het Citrusdal met groene bomen (en citroenen) en rooibos(thee)-plantages. De bergen worden hoger en ruiger.


Comfortabel gezeten in mijn truckstoel. Genietend van het uitzicht, een boekje lezen, m'n blog in m'n kladblok zetten in de hoop dat ik ooit nog een keer tegen goede WiFi aanloop, fotootje maken, Zuid-Afrikaans tijdschrift lezen, powernapje doen en voor je het weet ben je weer op bestemming.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten