maandag 25 februari 2019

Pinguïns; een bucketlist-dingetje!


Wie mij goed kent weet dat pinguïns "one of my favourites" zijn. Vandaag ga ik een pinguïn kolonie in hun natuurlijke habitat bewonderen. Een bucketlist-dingetje ....

We vertrekken uit Kaapstad en rijden via Chapman's Peak Drive, een mooie rit langs de kust naar Kaap de Goede Hoop.


We hebben daar ruim de tijd om naar het "Lighthouse" te wandelen en af te dalen in een prachtige wandeltocht van ca. 45 minuten naar beneden waar onze truck ons weer opwacht. Wino en ik lunchen halverwege zittend op een rots kijkend over het water te midden van een prachtige natuur.


Hadden we ff geluk. Al verder wandelend komt er een grote groep baboons (apen, bavianen) op ons af. We waren gewaarschuwd. Ze zijn gevaarlijk. Respecteer hun territorium. Zij leven in grote aantallen op en rondom Kaap de Goede Hoop/National Park Mount Table. Geef ze geen eten. Maar, ze weten verdomd goed dat er wel wat te halen valt bij ons (lees alle toeristen). We zien voor ons hoe een van onze groepsleden van haar flesje water wordt beroofd. Ik berg m'n mobiel snel op en hou m'n selfiestick in de hand. Just in case! Een momentje voelt 't beangstigend. OK. Stilstaan en ze voorbij laten gaan. Ik kijk ze niet aan. Foto maken, no way! Ze laten ons met rust. Poewee, ik blij dat ze onze lunch niet kwamen verstoren. Een beet van zo'n kwaadaardige aap kan je reis een wending geven die je niet wilt!



Eenmaal beneden na ècht een mooie afdaling wachten we op de truck genietend van de zee met haar woeste golven en een kolonie zeeleeuwen die daar lekker op een rots hun ding doen.


Na deze sportieve onderbreking rijden we naar Boulder's Beach. Hiér heb ik zin in. Benieuwd naar die prachtige, "funny" lopende en bijzondere beestjes. En, daar sta ik dan oog in oog met de Afrikaanse pinguin. Zwart met wit en met een mooie rozige oogschaduw.


Het klinkt je misschien vreemd in de oren, maar hier wordt ik echt gelukkig van. Ik zie onnoemelijk veel pinguïns. Ik zie ze vechten, elkaar lief hebben, moeders met jong kroost, nesten met eieren. Wauw. Wauw. Wauw. National Geographic maar dan in 't "ecchie". Kan er geen genoeg van krijgen. We genieten echt samen van deze momenten, Lief en ik.
















Hierna rijden we richting Simon's Town waar we deze nacht doorbrengen @chapman's Peak camping. Eerst uitleg van onze chauffeur hoe we de tent in elkaar moeten zetten. Dat lukt ons wel met onze kampeerervaring. Geloof 't of niet maar op deze reis schrijven dus ook mensen in die nog nooit gekampeerd hebben (!). De tent is meer dan een puptentje. Ik kan er in staan, degelijk materiaal en met slaapmatjes. Het eerste avondmaal is een feit.



En dan, vernemen we dat een deelnemer zijn paspoort kwijt is. Damn, da's lastig als je vier landen doorkruist met deze reis. Het vermoeden is, en dat wordt bevestigd de volgende ochtend, dat de housekeeping het moet hebben gevonden in een kussensloop. Heb je dan mazzel!

De komende dagen staan in teken van verplaatsen naar Namibië......

Ohja, je wilt vast weten hoe de 1ste nacht in de tent was? Nou, zoveel gesnurk heeft me nog nooit wakker gehouden. M'n eigen vent kan ik een por geven maar m'n buurman helaas niet. En dat matje, tja .... ik laat je over 20 dgn weten of m'n rug nog leeft!
En ook de oploskoffie is geen regulier bakkie koffie. Het is even wennen op Afrikaanse bodem. Maar de charme van zover van huis met een legertruck en tent rondtrekken en op plaatsen vertoeven waar ik normaliter niet zou komen maakt alles goed!

Hakuna Matata .......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten