zaterdag 16 februari 2019

Een lang geplande reis en gekoesterde wens!

Heel lang geleden zei ik tegen m'n vader: "ooit gaan we op safari". OK, het is dan niet samen met m'n vader maar samen met Wino, mijn Lief. Een lang gekoesterde wens "op safari gaan" gaat wel in vervulling. Zo tof. Door het niet doorgaan van onze rondreis door Tadjikistan & Kirgizië vorig jaar september. Isis-sympatisanten, hoe triest, reden fietsers aan en staken ze dood.  De reis ging niet door. We boekten om naar dé rondreis die nu aan onze voeten ligt.

24 dagen lang met een legertruck, slapen in een 2p. puptentje in je samen opgezette kampement en met een groep 18 andere gelijkgestemden kilometers vreten en mooie verhalen maken in Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe.


We vertrekken morgenmiddag met de trein naar Schiphol. Om 19.40u vliegen we naar Londen waar we nog even overstappen om vervolgens een nachtvlucht te ondergaan naar Kaapstad. Maandagochtend 11u zetten we voet op Afrikaanse bodem en begint daar ons Afrikaanse avontuur. Damn, ik heb er nu echt zin in!

De afgelopen twee maanden waren verwarrend en emotioneel. In december wist ik dat 2019 een verandering teweeg ging brengen. Mijn werkgever besloot dat ik mijn recent gestarte praktijk alleen onder bepaalde voorwaarden mag voeren. En, dát zijn nu net regels die mijn mensenhart niet kan verteren. Dus, deze gevoelige vrouw die bevlogen en enthousiast werkt om iedereen "lekker-in-zijn-vel-te-laten-steken" is terecht gekomen in een rollercoaster van beslissingen nemen, emotioneel zijn, verwarring hebben in het hoofd en lijf, teleurgesteld zijn in mensen, energie voelen en toch leeglopen op energievreters. Kortom, het is tijd om op de Tafelberg, op de Afrikaanse savanne tijdens game drives, in de Sossusvlei in Namibië, tijdens het wildkamperen in de Okavangodelta in Botswana of bij de Victoria Waterfalls in Zimbabwe alles los te laten, daar te laten en te vertrouwen op het gegeven dat daar waar deuren dicht gaan er ook weer deuren open gaan. En ja, ik ben er van overtuigd dat er deuren open gaan voor mij, mijn passie en mijn skills.

Voor nu zitten we nog even op onze bank. Een nieuwe bank, donderdag gehaald en onze mannen en Laura mogen de komende 3,5 week deze bank inzitten. Als dat maar goed komt? Ja hoor, alle vertrouwen in onze jongens. Die vinden het eigenlijk ook weer heerlijk dat pa en ma er ff tussen uit knijpen. Ze rooien het best met z'n drieën. Alleen, en daar moet ik niet te lang bij stil staan. Ik kan niet genieten van m'n mannen en hun carnavalswagens, samen thuiskomen na een avondje doorhalen en de volgende dag weer door gaan .Je leest het goed. Wij zijn NIET thuis bij de carnaval. Gaat wel door hoor :-)

We gaan er weer blanco in. Avonturen beleven. Kijken wat de dag brengt. Maar, natuurlijk heb ik wat bucketlist items die ik ga afvinken tijdens deze reis. En wel de volgende:

✓ pinguïns (m'n lievelingsdier) in hun natuurlijke habitat zien @ Boulder's Beach!
✓ Sossusvlei@Namibië (aanleiding voor deze reis) met 's werelds grootste rode duinen!
✓ Wildkamperen in de Okavangodelta @Botswana, wat magisch mooi én spannend schijnt te zijn!
✓ Victoria Waterfalls @ Zimbabwe, een van de 7 wereldwonderen!


--> 4 Afrikaanse landen
--> ca. 4.500 km
--> 16 bijzondere kampeerplaatsen
--> 24 reisdagen
--> Max. 15 kg bagage p.p. (ja,ja het was weer passen en meten, e.e.a. thuis laten en back-to-basic denken maar hé 't zit er weer in!).

Ik neem je weer mee op ons avontuur op weg naar magisch mooie plekjes @ onze wereldbol, naar mooie ontmoetingen en magische vergezichten. Uit m'n comfortzone, groeien door nieuwe avonturen te beleven en met herinneringen weer thuis te komen.

Ik ben verliefd op onze aarde
Reis je weer mee?


Liefs en tot blogs,
Karin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten