dinsdag 17 april 2018

M'n gevoel zegt: "verder trekken!"


Soms kom je op plekjes dat je denkt, voelt en ervaart: "dit is 't niet! Weg wezen! Zeker als je net als ons vele plekjes in een korte periode aan doet, is 't zaak dat ik me snel thuis voel. Hoe doe ik dat? M'n eigen reiskussensloop gaat mee, we zijn met z'n tweetjes en verder, als onze backpack -spullen rondslingeren voel ik me al snel ergens thuis. We blijven zo'n beetje twee nachten op elke slaapplek deze reis.


De "pukkel" rechts is Gibraltor.

Voor nu laten we Ronda achter ons om af te reizen richting Alcegiras. De meest zuidelijk gelegen stad, havenplaats, van het Spaanse vasteland. Dichtbij en met uitzicht op Gibraltar. Zicht op Marokko aan de overkant. Ook daar liggen fantastische reisherinneringen! En dicht bij Tarifa. Al jaren prijkt er op ons prikbord een artikeltje over deze kitesurfplaats. Nu we er toch zijn, zoeken we dit kitersparadijs natuurlijk op. Even wat jaloersmakend beeldmateriaal doorzetten naar onze kiter thuis! Schat, de moeite waard om ooit nog eens op te zoeken met lief & (kite)Friends.


Maar voor we Tarifa bezoeken, installeren we ons in 't volgend bizarre Airbnbtje, buiten Alcegiras bergopwaarts. Wat een apart optrekje. Een soort van grotwoning. Ik stap binnen en bekijk het eens op afstand. Geen "host" die ons ontvangt. Wel een bekende van de "host" maar die spreekt geen Engels en haalt er een vriendelijke "old sailer" uit Ierland bij die nogal wat tanden mist. Hij is wel lief! Moet ik hier twee nachten door brengen. Ik hou van anders-dan-anders. Maar "kweet 't nu ff niet". Toch hebben we het er zelf op uit gekozen. Donker. Groot biljart in de kamer. Muffig. Rozenblaadjes op het bed, dat dan weer wel. Geen mogelijkheid om een bak thee te maken.


Geen internetverbinding. In een uithoek van Spanje waar de wereld werkelijk waar ophoudt te bestaan. Ellewoutsdijk, maar dan anders! Al snel blijkt uit ons contact met de oude Ierse zeeman dat Gibraltar bezoeken het niet gaat worden. Kost enorm veel tijd vanwege alle douaneperikelen. Zonde van onze reistijd. Schijnt niet magisch mooi te zijn. Gaan we niet doen!


Zittend op een barkruk @Tarifabeach. Genietend van 't zicht op zee, strand en kleurrijke kiters én een verse fruitsmoothie uit ik m'n "wegweesgevoel". Lief deelt 't. Nu we Gibraltar skippen, hebben we hier niks meer te zoeken. Het besluit is snel genomen. We skippen, indien mogelijk, hier een nachtje. Onze Airbnb-nachten zijn geen 5*hotel-prijzen. De volgende ochtend, na een toch wel heerlijke nacht, vernemen we dat onze volgende slaapplek nog ruimte voor ons heeft. Een extra, eerder dan geplande, nacht bij B&B Casa El Sueño in Arcos de la Frontera. We liepen er zomaar tegenaan. Slapen bij Nederlanders. De winnaars van het in 2009 uitgezonden TV-programma De Spaanse droom. Zelf heb ik t nooit gezien. Maar we laten ons graag weer verrassen! Soms neemt je planning een andere wending. Juist dát maakt reizen zo leuk, zo anders en voelt dát ook weer OK.


Voor nu: verder trekken ... reisvibes volgen maar! Op naar Arcos de la Frontera en dan rest ons alleen Sevilla nog op 't to-do-lijstje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten