dinsdag 2 mei 2017

Op naar een nieuw reisavontuur!



Twee weken voordat we vertrekken glimlacht in het tijdschriftenrek bij de Bruna de Lonely Planet Traveller naar me. Toeval? Nee dat bestaat niet. In dit schitterende reistijdschrift, I love it, staat een artikel over onze aankomende reis op de voorpagina: Griekenland, reis van Athene naar de betoverde Cycladen. Laten wij dat nu net van plan zijn! Dit moest zo zijn, alvast in de stemming komen. Dankjewel Lonely planet Traveller.

Het begon vorig jaar. Jullie weten, ik ben reislustig. Ik verzamel graag mooie momenten. Deze zijn me dierbaarder dan welke gekochte materiële zaken dan ook. Maar oké, ons spaarbudget heeft soms andere prioriteiten waar ook ik me aan wil (en moet) confirmeren. Toch-niet-reizen in 2017 is geen optie. Nu kunnen we het. De jongens vinden het heerlijk als hun 'ouwelui' er eens even tussenuit gaan. Wees niet bang, zij komen niets tekort. Ook zij genieten op hun wijze van het leven. Uiteraard geven wij het motto 'collect moments, not things' door en dit pakken ze op hun wijze zeker op. Festivals, (schuur)feesten, eropuit with friends, grenzen verleggen en zichzelf ontplooien op hun wijze op hun manier. Een genot (en soms een zorg) om hiervan deel uit te maken. Jongens, jullie zijn me ongelooflijk dierbaar en je doen het fantastisch. Dit even ter zijde, terug naar niet-reizen in 2017 is geen optie. Wat dan? Hoe? Als frequent gebruiker van Facebook en Instagram scrolde steeds Griekenland door mijn beeld. Goh, die vluchten zijn niet eens zo duur. Hey, je verblijf daar kun je echt met weinig middelen realiseren. En weet je, backpacken is daar meer dan safe! En zo ontstaan onze reisideetjes dus.

Heen vliegen op Athene was snel beslist. De periode mei bleek ook zeer gunstig, zowel werktechnisch als qua verdeling voor dit jaar. In juli pakken we nog een paar dagen Nijmegen mee met een concertbezoek aan Robbie Williams, die ook op m'n bucketlijstje staat. En in het najaar gaan we op pad met de familie Pikaar omdat (o)pa en (o)ma 50 jaar getrouwd zijn -wat een kadoootje- en bezoeken we een week lang Senegal. Tof, ook nog nooit geweest. Dus .... mei is een prima tijd. Daarnaast schijnt de natuur fantastisch te zijn in die periode, zijn alle bootverbindingen zo te nemen zonder vooraf te moeten reserveren en hoeven we slaapplekken ook niet vast te leggen. Top!

Maar, vanuit Athene ... waar dan naar toe? Ik wilde erg graag Santorini eens in het echt zien, voelen, ruiken en beleven. De witte huisjes, de blauwe daken en naar het schijnt de meest fantastische zonsondergangen vanwege de geografische ligging van dit eiland. Je hoeft dus niet naar het andere eind van de wereld te vliegen (Gilli Air of de Mount Batur@Bali) om geïnspireerd te raken door een memorabele zonsondergang. Dus, stemden we af op een bezoek vanuit Athene richting de Cycladen, een van de Griekse eilandengroepen. Een terugvlucht werd ook gevonden, vanaf het eiland Mykonos. Wat te doen daar tussen? Dat zien we later wel. Dat later werd Koningsdag. Nu moesten we er toch maar eens even voor gaan zitten. Het vertrek nadert. Welke eilanden willen we aandoen. OK, het is backpacken en ons principe 'Go with the Flow' kan onze plannen doorkruisen. Maar zonder een kleine richtlijn op pad, dat voelt voor ons niet fijn. Dus een planning gemaakt, vooralsnog is deze om tussen 15 en 25 mei zes Cycladen-eilanden te bezoeken: Sifnon, Milos, Folegandros, Santorini, Naxos, Mykonos. Ik zeg: stoer!
 




En....bij het zien van de vele schitterende foto's en verhalen die je leest op het internet, in de Capitool reisgids, de reistijdschriften en mond-tot-mond verhalen van mensen die Griekenland al eens bezocht hebben, kan ik maar een ding schrijven. Ik heb er ontzettend veel zin in om met m'n backpack op m'n rug, samen met Lief, weer mooie plekjes@onze aardbol te gaan zien, Griekse mensen te gaan ontmoeten, een voor ons nieuwe cultuur snuiven, bijzondere dingen te gaan beleven en dit alles met wat beperktere financiële middelen en redelijk dicht bij huis. Kortom we gaan weer memorabele momenten verzamelen, Lief en ik, op onze manier en tijd, die we de rest van ons leven weer bij ons dragen op onze harde schijven.

Griekenland, wat ga je ons brengen? Over 2 weken start weer een nieuw reisavontuur. Zien wat het ons brengt. En weetje, als jij wilt, kun je weer meereizen met mij.

M'n blog is weer afgestoft, ready to take off!





1 opmerking:

  1. Wat ontzettend leuk om te lezen, ik ga je zeker volgen! Alvast heel veel voorpret en een goeie reis!

    BeantwoordenVerwijderen