donderdag 20 oktober 2016

Een dagje bussen .....

We verplaatsen ons vandaag enkele uren met onze bus. Onontkoombaar willen we veel van Marokko en zijn diversiteit aan natuur zien. We vertrekken om 9u en rijden een route van het Midden-Atlas gebergte, bergachtig, glooiend, droog maar toch ook nog groen met prachtige bossen cederbomen. Voor we die lange tocht instarten stoppen we nog bij een immense supermarkt. Daar doen we inkopen voor onze picknick van vandaag. Voor deze pitstop stoppen we bij een natuurpark bij Ifrane en strekken we de benen. Hèhè ... mijn lijf wil wel actie, in beweging komen. Ruim voor de vakantie heb ik m'n sporten even stopgezet. M'n achillespees speelde op en die heb ik toch echt nodig tijdens deze vakantie! Dus nu ... voelt het heerlijk dat ik in beweging kan komen. We wennen even aan de hoogte en de enkels proeven weer even aan de stenige ondergronden. Bij het aandoen van de wandelschoenen kijk ik met een schuin oog naar buiten. Tjee, een handvol Marrokanen met gezadelde paarden staren me aan en zien mij al op hun paard zitten. Nee hoor, ik wijs naar mijn schoen en in m'n beste Frans zeg ik dat we met 'les Pieds' eropuitgaan. Oh nee, ineens zie ik met m'n andere schuine ogen van die apen op me afkomen. Ineens bevind ik me weer op de Mount Batur in Bali met die niet zo fijne-vriendelijke-schattige aapjes. Deze apen vallen mee. Ze kijken me lief aan, bijna vertederend. Maar juist dan moet je oppassen.


We trekken de bossen in. Heerlijk! Blauwe luchten. Hele hoge dikke bomen. We picknicken onder een hele hoge boom. Dit is genieten. Je eigen meegenomen lunch in een natuurlijke omgeving in Marokko in stilte nuttigen. Onthaasten is dit voor mij.


Na 1,5u melden we ons weer bij Mohammed onze chauffeur die volgens mij heerlijk siësta heeft genoten. We rijden weer verder door dit wonderschone gebied. Stoppen nog bij een, zeg maar, tankstation. Geniet van een heerlijke café au lait. Vervolgens rijden we door, in mijn ogen, soms verlaten en armoedige dorpjes, om uiteindelijk in Auberge Jaafer 6,5 km buiten Midelt te arriveren. Een idyllisch bijzonder fantastisch plekje, midden in de vlakte, met op het dak rondom uitzicht over die Marrokkaanse vlaktes.




1 opmerking: