zaterdag 15 oktober 2016

OFF-WE-GO

Daar gaan we!


Om 5u gaat de wekker en om 6u zitten we in de trein met een overstap in Rotterdam naar good-old Schiphol.



Daar aangekomen stellen we ons de vraag; backpack's wrappen of toch investeren in een reishoes. Dat laatste toch maar gedaan. Ideaal bleek achteraf. Hup..hup, nu inchecken. Niks geen druktes, ideaal. Onze stoelen hadden we online al vastgelegd. Net nog even de kg's bagage op de band deponeren; 13 kg voor mij en 12 kg voor lief. Netjes als je weet dat 20 is toegestaan. Maar ... meer kon er ook echt niet bij. De vriendelijke grondstewardess waarschuwde ons. Gate 12 is zeker 25 minuten lopen. Start op tijd met die benenwagen bedoelde ze! Next; de douane.
Wat een rij en wat een verscherpte controles (in vergelijking tot vorig jaar Bali). Zelfs m'n BH werd door de vrouwelijke beambte tijdens het fouilleren van m'n huid gewipt. Gelukkig zat, wat ik vaak wel doe, m'n lippenbalsem er niet tussen. Daarnaast wordt ook nog eens mijn handbagage-rugzak en onze cameratas eruit gehaald. De camera en toebehoren moet eruit en wordt opnieuw gedetecteerd. En mijn tas; echt weer zo'n Karin-oeps-momentje. Vergeten flesje water eruit te halen. Alles voor mijn en ieders veiligheid. In gedachten ben ik bij een vriendin van ons die in deze tijden van aanslagen niet wilt vliegen. Begrijpelijk! Jammer! Zend via de kosmos toch m'n gedachten naar haar dat ik me safe voel. Wat een controles! Dit heeft tijd gekost. Snel een Starbucks-koffie on-our-way naar Gate 12.

Daar ontmoeten we Koos, onze SNP-reisleider en de overige 3 reisgasten. Kleine groep en ideaal. En weet je wat. Ik ben dit keer 'de jonge blomme' met m'n 46 jr. Jeeeuh!



Een half uur later dan voorzien vertrekken we. Reden, zo onhollands-niet-Schiphol. We boarden zo ver weg van alles en het vliegtuig vertrekt van een verre polderbaan dat we met shuttlebussen vervoerd worden. En dat kost wat tijd. We hebben vakantie!

Vlucht verloopt prima! Na 3,5 uur vliegen met fantastisch zicht op Londen en het Spaanse gebergte zetten we voet op Marokkaanse bodem. Ik blijf 't fenomenaal vinden: in een vliegtuig stappen om vervolgens jezelf in een andere wereld te ontmoeten.



Weer veel geduld bij de douane hebben. Bagage ophalen. Door de lange wachttijden ligt dit al op ons te wachten. En dan...verrassing: buiten wacht ons regen! OK! Temperatuur is heerlijk met zo'n 22°C. We moeten toch nog voor 4,5u de bus in. Onderweg klaart 't op, houden we nog een etensstop en om 20.45u komen we aan bij Hotel Fès. Eenvoudig sfeervol hotel. Inchecken en nog even een welverdiende pot koud bier nuttigen voor we onze ogen sluiten.



We zijn er! Off-we-go!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten