donderdag 19 juli 2012

DAG 10 -wo. 18 juli 2012-

Just an other day in Paradise........het oogverblindende witte strand van Paje!




Dit beloofde een dag te worden: veel, heel veel wind. Nou jongens dat heb ik geweten. Om 09.00 uur vertrok ons vervoer richting Paje en tegen 18.30 uur waren we terug in het guesthouse. Voor mij was het een zandscrubbehandeling van een dag. Glad huidje dat ik heb :-). Het waaide zo hard dat ik -om aan te duiden hoe hard het waaide- een hele dag in de schaduw met m'n kleding aan heb gezeten. Soms met kippenvel op de armen omdat het enigszins bewolkt was. Op het strand zitten was geen doen, gezandstraald werd je. Kiters die een windmetertje bij zich haden maten vlagerige windstoten van 25 tot max. 40 knopen. En 40 knopen is ca. windkracht 9!!


Wat ik al wist en wat bevestigt werd is dat je soms maar beter een sport kan kiezen die niet weersafhankelijk is. De vorige dag was er te weinig wind voor Kevin's 10 mtr kite en vandaag veeeel te veeeel wind voor zijn 10 mtr kite. Gelukkig hebben we een 7,5 mtr kite mee en moesten dus alle drie de mannen deze kite delen. 'T is niet anders. Een luxeprobleem noemen we dat hier, toch? Ze hebben wel heel lekker gevaren. In het begin, bij laagtij, over enigszins vlak water, later op de dag bij hoog water leek het een beetje op Vrouwenpolder (alleen dan net iets anders :-))) met behoorlijk hoge golven. Maik genoot van de hoge golven en het voortgetrokken worden door de straffe wind. Kevin heeft met nog vier andere ervaren mannen weer een downwinder terug naar het guesthouse gemaakt.....toen wij terug kwamen met de auto zat hij heerlijk en tevreden aan zijn kilimanjaro.


Thanks to my E-reader heb ik All-innclusive van Suzanne Vermeer uitgelezen.....je hoort mij niet klagen! Morgen vertrek ik wel wat later en gaan de mannen weer om 9 uur de deur uit.

We sloten de dag af met een traditioneel Swahili-diner. Alle gasten konden hier aan deelnemen. Het buffet werd afgesloten met een kampvuur op het strand. Tja, wat zullen we zeggen. Niet alle gerechten waren even lekker, maar iedereen heeft er toch van kunnen genieten. De een wat meer dan de ander. Kenners weten vast wel wie..........


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten