woensdag 11 juli 2012

DAG 2 -di. 10 juli 2012-



De dinsdag stond weer in het teken van onze kiters. Er was een optimale wind voorzien dus de omstandigheden voor kitesurfing konden niet beter, aldus Dim de Nederlandse eigenaar. Wat zijn die omstandigheden dan...???
- een constante wind van behoorlijk wat knopen (op het strand werd ik
  gezandstraald)
- vlak water
- ondiep water..als je van je board valt door een of andere stunt/move (voor
  de boys) en als beginnende zwoeger (voor Wino) sta je tot je knietjes in het
  water => ideaal.


Door dit ondiepe water is het ook ideaal om in het water staande foto's te maken. Laat ik net de "grote"  camera bij de lodges hebben laten. Waarom? Nou ik heb de jongens uitgezwaaid om 09.00 uur. Van 09.20 tot 18.20 uur naar kiters kijken is best lang...niet dat ik me verveel, maar toch. Een leuk alternatief is dat je over het strand naar Paje, het plaatsje 5-6 km verderop waar ze kiten, kunt lopen. Leuk! Heb ik dus gedaan: ruim een uur over een breed wit strand met een FANTASTISCH uitzicht strandwandelen. Melanie, Nederlandse eigenaresse raadde wel aan rugzakken thuis te laten en niets anders dan een flesje water mee te nemen. Je bent tenslotte in een derde wereld-land en een rugzak kan aanleiding geven tot....OK! Toch het kleine cameraatje tussen m'n boezem gestopt, je weet maar nooit. Onderweg enkele keren aangeschoten door locals, maar ze zijn verre van opdringerig en na een vriendelijke hujambo (hallo in het Swahili) laten ze je echt wel met rust.


De jongens hebben een SUPERdag gehad, blaren op hun vingers (ff eelt kweken), als Maik niest doen z'n buikspieren zeer, Kevin denkt dat hij een ongelooflijk sixpack kweekt en Wino heeft nu echt zijn eerste meters gevaren (lag het wel/niet aan de instructies van Kevin?). En ik...ik heb genoten van mijn wandeling van het zien en genieten van de jongens en het vertoeven in deze omgeving. Het blijft zeer bijzonder!

1 opmerking:

  1. Frank van der Jagt16 juli 2012 om 23:28

    Ha die "Van Iersels"... Met een gezonde vorm van jaloezie zit ik jullie bijzonder boeiende verslag te lezen. Nou ik hoef me de vraag niet te stellen of jullie t naar je zin hebben.. dat lijkt me meer dan duidelijk. Leuk te zien dat er toch nog plaatsen zijn op deze aarbol waar het niet 24/7 regent!! Prachtige foto's en hele leuke beschrijving van jullie avonturen en belevenissen... zeker met die foto's erbij lijkt t wel of je er bij bent en da's dan toch ook weer mooi al zitten we hier in een koud, kil, nat en herfstachtig Nederland.. Ik hoop dat t met de zeeëgel stekels verder goed gekomen is want da's bepaald geen pretje, maar zo te lezen is "die voet" ;) in goeie handen! :) Ik zou zeggen geniet er van zoveel je kunt (dat deden jullie duidelijk al). En ik zal met veel plezier de rest van de avonturen volgen. Groeten, ook namens Bianka en de collega's hier in Borssele.. Frank vd Jagt.

    BeantwoordenVerwijderen