woensdag 4 juli 2012

VACCINATIE

Het hoort erbij.....
een gezinsuitje naar de huisarts!
Vier weken terug de eerste sessie.
Vandaag het vervolg.
De laatste sessie volgt over een half jaar.
Je moet er wat voor over hebben .... .....uiteraard is het ter bescherming van onszelf!

Wat hebben we nodig?
Een prik voor gele koorts, een cocktail van hepatitus A/B en malariapillen.
De cocktail van hepatitus A/B wordt verdeeld over drie sessies. Daarmee ben je wel voor 25 jaar ingeent. Wie weet wat we nog eens ondernemen?

De eerste keer werden we links en rechts in de armen geprikt. De cocktailprik is "voller" en brandde lekker in mijn armpje en een -best wel- weeïg gevoel nam beslag van mijn maag. Nu ben ik gewoon geen fan van prikken en wellicht zat het tussen mijn oren. De mannen hadden nergens last van. Of deden ze gewoon stoer om mij het gevoel te geven het "zwakke geslacht" te zijn? Ook vandaag voelde het weer hetzelfde. Nu hadden in eerste instantie alleen Kevin en Maik wat later op de dag een stijve arm...en ik, ik had nergens last van - wat zwak geslacht?

Gelukkig zijn we goed verzekerd en kostte deze vaccinatiereeks relatief niet veel. Die prikken opzich daar zouden we met de "klapkarre" een week op een camping in Frankrijk kunnen vertoeven :-))

Zanzibar...we zijn er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten